Lat eller motivationen låg?

Vad gör jag?? Uppdaterar ju inte bloggen, vad annars kan en tjej på 25 år göra egentligen? ;) Inte så värst mycket, jag pluggar på distans heltid. Vilket enligt vissa är typ som att låtsasplugga eller något. Men inte ni, mina bloggläsare, ni är snälla, ni tycker jag är jätteduktig. Sådeså.
I början hatade jag att studera på Hermods(Distansutbildningen). Det finns mycket som talar emot en distansutbildning, så som att
1. Man är inte i ett klassrum, man träffar inte andra studerande, ensamt!
2. Man måste ha jättemycket självdisciplin. Ingen ger en läxor och proven kan man ta flera dagar på sig att göra, ingen tidspress alls! Förutom sista provet, då det är muntligt via webcam.
3. Svaren från en lärare kan ta två dagar, ja.. två dagar, och ibland om man läser upp bara 50 poäng så har man kanske ett prov varje dag. Inte lätt.
Men efter att jag har gjort några kurser via hermods nu så är det lätt att se alla fördelar.
1. All information man behöver, noteringar från lärare, biblotek, kursforum, finns på en hemsida, man behöver därför inte föra anteckningar eller ha massa papper överallt.
2. Man behöver inte oroa sig för att missa en dag för att man är sjuk! Precis, man kan sitta där och snörvla och ha sig medans man studerar.
3. De där med tidspress på proven är bra, många personer har svårt att prestera på prov för de får panik, inte här! :)
4. Om man kanske har andra saker som händer i livet kan man studera samtidigt, man kan studera på till exempel 50% och kanske till och med jobba eller ta hand om barn samtidigt. Hur smidigt som helst.
Och näää.. jag har inte blivit sponsrad av Hermods för att skriva detta. Men om min lärare ser detta så tar jag gärna några pluspoäng :D
Föressten, om jag hade försökt göra reklam för Hermods skulle jag istället skissa fram något sånt här, som.. jag råkade göra ändå:

WE NEED YOU ... to Study More.

Men som sagt, bra skola tycker jag.
Idag åt jag också något jättekonstigt till middag som Corey fick för sig att vi skulle äta. Surkålsoppa med kött och klimp, jättekonstig sötsur måltid som däremot var jättegod, och vem kan tacka nej till klimp?
Lovisaklimp
Lovisa är lite skeptisk till det hela
Men det var faktiskt jättegott, svårt däremot att få fram en bild där det ser aptitligt ut, men det struntar vi i!


Kommentarer
Postat av: Fia

2011-07-09 @ 17:01:36
URL: http://www.dulcisvita.se/blogg
Postat av: Fia

Jag ser bara fördelar med distansstudier :-) Man kan ta det i sin egen takt...så länge man lämnar in saker i tid. Och så behöver man inte ge sig iväg till någon skola i ösregn eller snöstorm :-)

2011-07-09 @ 17:04:07
URL: http://www.dulcisvita.se/blogg
Postat av: Kim

Den där jävla fisken steks i mängder i en stor wokpanna på typ alla marknader eller tillställningar här uppe i lappland. Helt sjukt äckligt!



Däremot lät er middag god. Klimp är gryyymmers! :P

2011-07-11 @ 13:02:19
URL: http://kimin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback